15/01/2016

Aktuální vědomé radosti

Jako protiváhu ke své smutnící povaze nápravně uvedu pár věcí (přesně 3), které mě potěšily a na které je (alespoň pro mě) prospěšné se zaměřit. Jsou to:
 
Úspěch sbírky Kočičí přání (www.kociciprani.cz), kde jsou souhrnně uvedeny všechny kočičí útulky a depozita, které chtějí na akci participovat. U obrázků jednotlivých koček jsou uvedeny dárky s odkazem na e-shop k zakoupení, ale lze poslat jen peníze na dárek nebo koupit osobně a doručit a nebo prostě přispět menší částkou do mističky (na krmivo do útulku).

Jsem moc ráda, že se sbírka úspěšně o velikonocích a vánocích opakuje a výsledkem jsou dobré částky. Vím, že jsou i jiná témata, ale já mám kočky ráda (psy samozřejmě taky) a mám pocit, že se na ně při charitách trochu zapomíná. Je prima, že organizátoři tuhle akci vnesli do internetových vln a hlavně že lidé přispívají.
 
 

2. Náš nový pes, který je navzdory své váze 3,5 kg (původně 2,8 kg) přírodním úkazem. Získali jsme ho takřka omylem, protože takhle umolousaného a zablešeného toulavečka by si těžko přiměřeně soudný člověk (vlastnící již jednoho psa) vzal k sobě do auta, navíc teprve při cestě na Moravu, z níž následuje zase návrat zpět
ku Praze. Ale shodou okolností, kdy jsme na sebe vzájemně chtěli působit humánně a přivolaná policistka projevila velmi vlažnou ochotu k nedělní psí pátrací či převozové akci, jsme tedy psíka dali do auta, zabalili do (mé!, ano, měl blechy) bundy, uvedli na sebe kontakt s jasným vědomím, že se stěží někdo ozve a pokračovali ku cíli. 
 
Já jsem v cílové destinaci i s mou bundou zůstala plánovaných šťastných 14 dní (na obhajobu musím říci, že to bylo nepřeložitelné) a každý večer, neboť pes samozřejmě cestou zpět nebyl vydán do spárů nějakého pochybného útulku, naslouchala lkavým hlášením o aktuálních psích katastrofách.
 
Ty se sestávaly např. z faktu, že psík vycházky na zahradu vnímal jako turistickou zajímavost a vše periodicky nadbytečné si uschovával do klidu domova, zvládl se, jsa několik minut bez dozoru připoután na vodítku, bezchybně zneškodnit, tj. spoutat, škrtit a možná i přidruženě praktikovat asfyxii (ale to nemůžu tvrdit jistě), vynikl ve schopnosti strkat střelhbitě hlavu do jakéhokoliv otvoru, např. do již se zavírající ledničky. Nadto se projevila jeho nepřekonatelná kočkofobie, v rámci které zaujal ofenzivní postoj (nedůstojné defenzivy nejsou pro něj), což s již jednou kočkou v domácnosti způsobuje problém.
Nicméně po dvoutýdenní psí (samo)výchově, kdy jsem se s novým přírůstkem zase shledala, se nacházel náš exemplář v již takřka společensky akceptovatelném stavu a od té doby nám svojí optimisticky sangvinickou povahou dělá (skoro) stále radost. Říkala jsem, že také trpí nutkavou kleptomanií a závazkem trvale udržitelných výdajů za veterinu? Je to prostě náš exkluzivní originál.
 
3. Cvičení Power yogy dle youtube.com, což zní sice trochu nevěrohodně, ale docela mi to pomáhá.
Každý den (dobře, tedy skoro každý) si najdu video ze série Yoga with Adriene a začnu se odkoukáváním protahovat a maličko i posilovat. Nevěřila bych, že lze u nějakého cvičení vydržet, a to ještě doma, kde je tolik jiných podnětů, ale jde to a docela mě to i (většinou) baví.
Cvičitelka aktuálně přestavuje 30-tidenní program (v minulém roce byl také takový cyklus) plus různé bonusy. Mám z toho takový dobrý pocit propojení (občas si solidárně pročtu komentáře různozemských cvičenců) s holčinou z Texasu. Co se týče angličtiny, tak to skutečně není komplikované, lidské tělo se sestává jen z omezeného počtu komponentů.


Žádné komentáře:

Okomentovat